Η κυρία Καραβόλτσου

Σεπτεμβρίου 17, 2019

αγαπητοί γονείς λάβαμε το ακόλουθο ι-μέιλ:             

  “…Συναισθηματική Νοημοσύνη για γονείς

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

η Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας των παιδιών θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική στην εποχή μας. Οι παρακάτω συναντήσεις απευθύνονται σε όλους εκείνους τους γονείς, που θέλουν να βελτιώσουν την επικοινωνία με τα παιδιά τους και να τα ενισχύσουν στη διαχείριση των συναισθημάτων και των σχέσεών τους, με τον εαυτό τους και τους άλλους, ενήλικες και συνομήλικους.

             Συναισθηματική επικοινωνία ( Ι ): διαχείριση λύπης και πένθους   –   ( 1η και 2η συνάντηση )

  • Πως μπορώ να συμπαρασταθώ στη λύπη του παιδιού μου;
  • Γιατί είναι σημαντικό να συμπαραστέκομαι κάθε φορά που λέω “όχι” σε μία επιθυμία του;
  • Πως μπορώ να βεβαιωθώ ότι το παιδί μου ένιωσε ότι το κατάλαβα;
  • Τι σημαίνει λειτουργώ με ενσυναίσθηση στη λύπη των παιδιών;
  • Ποιες μη βοηθητικές πρακτικές μου μετατρέπουν τη λύπη σε θυμό;
  • Πως διαχειρίζομαι το πένθος και τον αποχωρισμό αγαπημένων προσώπων;
  • Πως μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να βρει μία λύση στα προβλήματά του χωρίς να το “καπελώσω” με τις δικές μου ιδέες;       
  • Συναισθηματική επικοινωνία ( ΙΙ ): διαχείριση θυμού   –   ( 3η συνάντηση )
  • Ποια η σχέση μεταξύ θυμού – λύπης – φόβου;
  • Με ποιο τρόπο συνδέεται ο σεβασμός και ο φόβος;
  • Πως αντιμετωπίζω τη γκρίνια των παιδιών;
  • Πως διαχειρίζομαι τις κρίσεις θυμού;
  • Τι είδους δραστηριότητες – παιχνίδια μπορώ να παίξω με το παιδί μου για να το βοηθήσω στη διαχείριση του θυμού του;
  • Τι τεχνικές υπάρχουν για τη διαχείριση του δικού μου θυμού;      
  • Θετική πειθαρχία: οδηγίες, όρια, συνέπειες   –     ( 4η συνάντηση )
  • Σε τι συνίσταται το αυταρχικό, το επιτρεπτικό και το διαλεκτικό στυλ στην οριοθέτηση των παιδιών;
  • Ποιος είναι ο ολοκληρωμένος έπαινος και ποιος είναι ο ρόλος του στην ενίσχυση της επιθυμητής συμπεριφοράς των παιδιών;
  • Ποια η διαφορά μεταξύ τιμωρίας και συνέπειας;
  • Ποιος ο ρόλος των αμοιβών;
  • Ποιες συνέπειες είναι αποτελεσματικές για τη μη επιθυμητή συμπεριφορά των παιδιών;
  • Ποια η διαφορά μεταξύ φυσικών και λογικών συνεπειών;       
  • Ενίσχυση αυτοεκτίμησης   –     ( 5η συνάντηση )
  • Ποια είναι τα σημάδια της χαμηλής αυτοεκτίμησης στα παιδιά;
  • Ποια είναι η σχέση μεταξύ αυτοεκτίμησης και αυτοφροντίδας;
  • Ποιος ο ρόλος του λάθους και ο τρόπος που αναφέρομαι σε αυτό;
  • Πως μπορώ να ενισχύσω τη μαχητικότητα του παιδιού μου;
  • Πως ενισχύω την αυτονομία των παιδιών και ποιος ο ρόλος της ανάθεσης ευθυνών;
  • Πως μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να καλλιεργήσει τις φιλίες του και ποιος ο ρόλος της φιλίας στη θετική του αυτοεικόνα;    
  • Διαχείριση φόβου και άγχους   –   ( 6η συνάντηση )
  • Πως σχετίζονται τα συναισθήματα του φόβου και του άγχους;
  • Σε τι συνίσταται η μέθοδος της σταδιακής απευαισθητοποίησης στη διαχείριση του φόβου των παιδιών;
  • Πως διαχειριζόμαστε τα προβλήματα στο θέμα του ύπνου;
  • Ποιες είναι οι πιο συχνές πηγές και τα συμπτώματα του άγχους στα παιδιά;
  • Πως σχετίζονται οι υψηλές προσδοκίες των γονιών με το άγχος των παιδιών;
  • Πως μπορώ να μάθω στο παιδί μου να μιλάει θετικά στον εαυτό του και να τον ενθαρρύνει σε αγχογόνες περιστάσεις;
  • Ποιες τεχνικές χαλάρωσης υπάρχουν για μας και τα παιδιά μας;
  • Διαμεσολάβηση των συγκρούσεων στο σπίτι   –   ( 7η + 8η συνάντηση )
  • Πως μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να μπαίνει στη θέση του άλλου σε μία σύγκρουση;
  • Ποιος ο ρόλος της κριτικής;
  • Πως μπορώ να αναγνωρίσω και να εκφράσω τις ανάγκες μου;
  • Πως μπορώ να διατυπώσω με σαφήνεια τα αιτήματά μου σε μία σύγκρουση;
  • Ποιος ο ρόλος της παράφρασης των λεγομένων του άλλου στην “ενσυναισθητική ακρόαση”;
  • Ποιες είναι οι δεξιότητες του διαμεσολαβητή – ειρηνοποιού στις συγκρούσεις μεταξύ των παιδιών;       
  • Επίλυση προβλημάτων στην οικογένεια & Σεξουαλική αγωγή –    ( 9η και 10η συνάντηση)
  • Πώς μπορώ να ενισχύσω το παιδί μου ώστε να λύνει μόνο του τα προβλήματα;
  • Ποια η διαφορά μεταξύ μίας συμβιβαστικής λύσης και μίας συνεργατικής λύσης, στα προβλήματα μέσα στην οικογένεια;
  • Πως διαχωρίζονται οι επιθυμίες από τις ανάγκες και ποιος ο ρόλος του διαχωρισμού αυτού στην ανάλυση ενός προβλήματος;
  • Πως εφευρίσκω εναλλακτικές λύσεις σε ένα πρόβλημα;
  • Σε τι συνίσταται το “out of the box thinking” ή “ολιστικός” τρόπος σκέψης στην επίλυση προβλημάτων;
  • Η σεξουαλική αγωγή από την προσχολική ηλικία έως την εφηβεία        
  • Ελεύθερος χρόνος, παιχνίδι, διαδίκτυο   –   ( 11η συνάντηση )
  • Τι σημαίνει αποκλειστική και απρόσκοπτη προσοχή κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού;
  • Πως διαχειρίζομαι τη νίκη και την ήττα στα ανταγωνιστικά παιχνίδια;
  • Πως βοηθώ το παιδί μου να επιλέξει εξωσχολικές δραστηριότητες;
  • Πως εμψυχώνω – ζωντανεύω τα παραμύθια μέσω του θεατρικού παιχνιδιού;
  • Πως διαχειρίζομαι το χρόνο στις οθόνες (τηλεόραση, υπολογιστής, κλπ);
  • Πως επιλέγω δραστηριότητες για τα παιδιά στο διαδίκτυο και πως συμμετέχω σε αυτές;      
  • Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολείο     –     ( 12η συνάντηση )
  • Ποιες είναι οι μορφές της βίας μεταξύ μαθητών;
  • Πως διαχωρίζεται η βία από τον εκφοβισμό;
  • Πως ενθαρρύνω το παιδί μου να ξεχωρίζει την πλάκα ή το πείραγμα από τη βία;
  • Πως καλλιεργώ στο παιδί μου τον αυτοσεβασμό και πως το ενθαρρύνω να απαντάει στη λεκτική βία (προσβολή, κοροϊδία, ειρωνεία, κλπ);ξ
  • Πως αντιμετωπίζεται η κοινωνική απομόνωση του παιδιού μου;
  • Πως αντιμετωπίζονται τα εμπόδια αναφοράς των περιστατικών στους ενήλικες (γονείς ή εκπαιδευτικούς) όπως τα ψέμματα, η κατηγορία “είσαι καρφί” και ο φόβος της εκδίκησης;
  • Ποιες είναι οι καινοτόμες μη τιμωρητικές μέθοδοι αντιμετώπισης του φαινομένου του εκφοβισμού;Ο παραπάνω κύκλος σεμιναρίων αποτελείται από 12 τρίωρης διάρκειας συναντήσεις και θα πραγματοποιείται στο χώρο του σχολείου σας, κάθε τρεις εβδομάδες περίπου, ημέρα Παρασκευή και ώρα 6.00μμ – 9μμ. Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, (Μεταπτυχιακό, Ιατρική Σχολή, Πανεπιστήμιο Αθηνών), Θεατρολόγος, (Μεταπτυχιακό στο Θέατρο στην Εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου), Μαθηματικός.
  • Πληροφορίες: 210 4653636, 6942 540 526
  • Σχεδιασμός – Εμψύχωση προγραμμάτων: Καραβόλτσου Α. Αθηνά
  • Αριθμός συμμετοχών: 10-20. Πρώτη συνάντηση: Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019

μπορείτε να επικοινωνήσετε άμεσα με την ίδια την κυρία Καραβόλτσου

καλή συνέχεια

Μενού από 16/9 έως 20/9/19Monkeys!!!